Wypróbuj EFT – pokonaj zmęczenie

Chcesz szybko wypróbować metodę EFT na sobie? To łatwiejsze niż może się wydawać.

Krok 1  – Punkty EFT – zapoznaj się z punktami poniżej

Poniżej zamieszony jest obrazek z punktami EFT. Zanim zaczniesz zapoznaj się z ich rozmieszczeniem. Punkty te będziesz lekko opukiwał/a w trakcie słuchania nagrania zamieszczonego poniżej. W niektórych miejscach punkty mają swoje odpowiedniki po obu stronach ciała. Możesz je opukiwać po jednej dowolnej stronie lub po obu – nie ma to znaczenia. Możesz do tego używać jednego lub kilku palców dłoni.

punkty eft

Krok 2 – Skala

Poniższe ćwiczenie EFT zostało przygotowane specjalnie pod kątem ogólnego zrelaksowania i uwolnienia zmęczenia. Sprawdź teraz na ile w skali 0-10 oceniasz swój poziom zmęczenia.

Krok 3 – Opukuj punkty EFT słuchając nagrania

Słuchaj nagrania, powtarzaj po mnie w myślach lub na głos zdania, które usłyszysz. Skup się raczej na sobie i na swoich odczuciach, a mniej na technice. Być może ćwiczenie będziesz chciał powtórzyć, aby za pierwszym razem je wypróbować, a za drugim już łatwiej się skoncentrować na sobie.

Na każde wypowiadane zdanie przypada kilkukrotne opukiwanie jednego punktu. Zaczniesz od punktu karate, i tu powtórzysz zdanie 3 razy. Dalej nie będziesz już wracał/a do tego punktu. Następnie przejdź do punktu brwi. I już do końca ćwiczenia będziesz po kolei opukiwał/a jedno zdanie na jeden punkt, robiąc kilka takich okrążeń.

Na koniec ćwiczenia weź głęboki oddech, aby dodatkowo zrelaksować ciało.

Jak szybko pokonać zmęczenie ?

Medytacja EFT na zmęczenie (czas trwania: 6 min)

[sc_embed_player fileurl=”http://sposobnastres.pl/wp-content/uploads/medytacja-eft-na-zmeczenie.mp3″](kliknij, aby odsłuchać)

* wykonując ćwiczenia EFT robisz to na własną odpowiedzialność, zapoznaj się z zastrzeżeniem poniżej

Krok 4 – Skala

Ponownie oceń na skali poziom zmęczenia. Jeżeli poziom się nie zmniejszył lub nieznacznie zwiększył powtórz ćwiczenie, tyle razy, na ile będziesz miał/a ochotę, aż poczujesz się lepiej.

W przypadku kiedy wystąpią inne emocje, obrazy czy wspomnienia konkretnych sytuacji przejdź do zapoznania się z podręcznikiem EFT lub skontaktuj się ze mną – Iwona Kotłowska. Dodatkowe materiały i ćwiczenia znajdziesz w Strefie wiedzy.

Życzę Ci miłych wrażeń, odprężenia i relaksu!
Jeśli masz ochotę zostaw komentarz poniżej.

 

  • Zastrzeżenie

    EFT jest metodą w fazie eksperymentalnej i jest zaliczana do kategorii terapii energetycznych. O ile EFT zapowiada się być skuteczną metodą mającą efekty w sferze zdrowia mentalnego, duchowego i fizycznego, to nie jest jeszcze w pełni zbadana przez naukę zachodu. Nie ma na celu zastąpienia jakiejkolwiek profesjonalnej pomocy medycznej czy terapeutycznej. Wykonując ćwiczenia EFT robisz to na własną odpowiedzialność.

    Prezentowane na stronach Sposobnastres.pl materiały nie stanowią porad o charakterze medycznym, a mają wyłącznie charakter informacyjny i nie mogą być traktowane jako specjalistyczna porada medyczna, forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia. Materiały te nie mogą zastępować specjalistycznych badań lekarskich ani profesjonalnego doradztwa medycznego.